Odżywianie dla zdrowia i piękna

  • Slide1

Witamina C to jeden z najskuteczniejszych antyoksydantów oraz witamina, na którą zapotrzebowanie jest naprawdę duże. Jedną z grup wymagających dużej podaży witaminy C są sportowcy. Regularny trening zawsze wiąże się z koniecznością wzbogacenia diety o liczne witaminy, minerały i antyoksydanty. Witamina C wywiera zbawienny wpływ na stawy, wspomagając ich regenerację. Wynika to z jej korzystnego wpływu na syntezę kolagenu – podstawowego białka tkanki łącznej.

Ponadto witamina C dba o właściwe ukrwienie i odżywienie mięśni – uszczelnia i uelastycznia ściany naczyń krwionośnych, zwiększa wchłanianie żelaza zapobiegając rozwojowi anemii. Ponadto wspomaga pracę serca i normalizuje ciśnienie krwi – a to doceni każdy sportowiec. Kwas askorbinowy ma jeszcze jedną cenną właściwość – stwarza optymalne warunki do regeneracji mięśni, a to stanowi o skuteczności każdego treningu, a zwłaszcza treningu siłowego.

Witamina C a regeneracja mięśni

Witamina C NAJLEPSZA, NATURALNA WITAMINA C, CECHUJĄCA SIĘ BARDZO WYSOKĄ PRZYSWAJALNOŚCIĄ, WZBOGACONA O BIOFLAWONOIDY 

W przypadku intensywnych treningów dochodzi do generowania zwiększonej ilości wolnych rodników, nie oznacza to jednak, że to negatywne zjawisko. O ile stałe narażenie na wolne rodniki generowane stresem, używkami czy zanieczyszczeniami środowiska może odbijać się w niekorzystny sposób na zdrowiu, o tyle wolne rodniki powstające fizjologicznie w organizmie nie są złe. Okazuje się bowiem, że chwilowemu wzrostowi ich ilości w organizmie towarzyszy spadek poziomu markerów zapalnych. Krótko mówiąc – organizm adaptuje się do wysiłku i odpowiada długoterminową redukcją stanu zapalnego. A dodatkowo – ma miejsce rozbudowa masy mięśniowej.

Specyfiką treningu siłowego jest generowanie mikrouszkodzeń mięśni podczas aktywności fizycznej, które potem są kompensacyjnie naprawiane na drodze syntezy białek – i to prowadzi do zwiększania objętości mięśni. Czy jednak witamina C i jej antyoksydacyjne właściwości nie będą kolidowały z procesem regeneracji? Otóż nie – trzeba tylko pamiętać, aby zażyć witaminę C nie bezpośrednio przed lub po treningu, ale w większym odstępie czasowym.

Trenujesz? Suplementuj witaminę C!

Dzienne zapotrzebowanie na witaminę C u osób uprawiających sport to co najmniej kilkaset mg. Trudno dostarczyć takich ilości z dietą, zwłaszcza, że sportowcy mają niekiedy ściśle ułożoną dietę – i nie ma w niej miejsca na spożywanie dużych ilości owoców, a to w nich jest najwięcej witaminy C. Pozostaje zatem suplementacja. W dostępnych na rynku preparatach występuje witamina C lewoskrętna. Cena preparatu zależy od dawki kwasu askorbinowego, a przede wszystkim – od źródła pochodzenia tego cennego związku. Syntetyczna witamina C zawsze będzie tania, gdyż jej masowa produkcja w laboratorium na drodze chemicznej syntezy nie generuje większych kosztów. Jednocześnie nie jest to jednak suplement najlepszej jakości – przyswajalność takiej witaminy przez organizm jest nieznaczna. A w końcu w suplementacji chodzi o to, aby dostarczyć jak największych ilości związków czynnych, które zostaną wykorzystane przez organizm.

Z tego powodu zalecana jest suplementacja witaminą C naturalną. 1000 mg to dawka, która niemal w całości zostanie przyswojona przez organizm, zapewniając szereg korzyści dla zdrowia. Dzięki temu zyska także Twoja kondycja, a Ty z treningu na trening zauważać będziesz coraz większą siłę mięśni oraz kształtowanie lepszej sylwetki, ponieważ witamina C wspomaga dodatkowo odchudzanie.

 Kod Rabatowy „dietetyk15” zapewnia  15 % zniżki na wszystkie produkty Cheers https://cheers.com.pl/

 

 
load more hold SHIFT key to load all load all

O mnie

Poradnia
Dietetyczna

  • Doradca Dietetyczny
  • Psychodietetyk
  • Instruktor Dietetyki i Suplementacji
  • Coach Dietetyki
mgr KLAUDIA BEATA RZEPKA

Copyright © PORADNIA DIETETYCZNA | Klaudia Rzepka