Odżywianie dla zdrowia i piękna

  • Slide1

Sportowcy i aktywni fizycznie to osoby, które wykazują zwiększone zapotrzebowanie na witaminy i minerały. Coraz liczniejsza grupa osób uświadamia sobie, jak ważna jest rola sportu w zachowaniu doskonałego stanu zdrowia – i nie trzeba wcale profesjonalnie trenować, wystarczy umiarkowana i regularna aktywność fizyczna. Zazwyczaj aktywność fizyczna idzie w parze ze zwiększoną świadomością dietetyczną, zatem osoby uprawiające sport starannie komponują swoją dietę. Po pierwsze dlatego, że znają rolę diety w profilaktyce wielu chorób; a po drugie – gdyż organizm osoby trenującej potrzebuje więcej witamin i minerałów, które zapewnią efektywny trening i skuteczną regenerację. Jakie minerały i witaminy dla sportowców są najważniejsze?

Multiwitamina dla osób trenujących – jaki powinien być skład?

Multiwitamina – witaminy i minerałyWYJĄTKOWY ZESTAW AŻ 12 WITAMIN I EKSTRAKTÓW Z ZIÓŁ TAKICH JAK CZERWONY ŻEŃ-SZEŃ, ASHWAGANDHA CZY RÓŻENIEC GÓRSKI, A TAKŻE ZESTAW MINERAŁÓW NIEZBĘDNYCH DO REGENERACJI. DODATEK W POSTACI GABA POZWALA NA LEPSZY SEN I WSPOMAGA PROCESY REGENERACYJNE.

Sport angażuje niemal wszystkie narządy i układy organizmu. Intensywnie pracują mięśnie, cały układ krążenia, układ nerwowy, hormonalny, kości i stawy. Przed i podczas treningu nasz organizm potrzebuje wsparcia w postaci dostarczenia składników budulcowych, energetycznych oraz regulujących metabolizm. Nie mniej ważne jest wsparcie organizmu po treningu, gdyż to za skuteczną regeneracją stoi zdrowie całego organizmu.

Osoby uprawiające sport powinny zadbać przede wszystkim o zbilansowaną dietę, jednak bardzo częstą praktyką jest jednoczesne stosowanie suplementów diety. Najwygodniejszym suplementem okazuje się być multiwitamina. Dostarczenie zestawu witamin i minerałów w jednej tabletce ułatwia zapewnienie organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych.

Najważniejsze witaminy dla sportowców to:

– witamina C wzmacniająca kości i stawy, wspomagająca pracę serca i neutralizująca wolne rodniki powstałe podczas intensywnego treningu
– witamina D niezbędna w procesie mineralizacji kości, normalizująca ciśnienie krwi, wykazująca aktywność anaboliczną (co sprzyja rozbudowie masy mięśniowej)
– witaminy z grupy B niezbędne dla prawidłowego przebiegu wszystkich procesów metabolicznych
– witaminy A i E niezbędne w procesach syntezy białek i hormonów steroidowych

Cenne minerały, które mogą być tracone podczas treningu i na które organizm sportowca wykazuje zwiększone zapotrzebowanie to:

– magnez
– potas
– cynk
– miedź
– selen
– mangan
– jod

Adaptogeny – najlepszy naturalny doping dla sportowca

Większość preparatów multiwitaminowych zawiera jedynie minerały i witaminy. Dla sportowców ważna jest jednak obecność związków dostarczających energii, bezpośrednio zwiększających wydolność fizyczną organizmu i dbających o optymalną witalność. Takie są adaptogeny – całkowicie naturalne związki, które działają równie skutecznie co popularne energetyki, a nie wywołują żadnych działań niepożądanych. Są to związki o aktywności antyutleniającej, a także unikatowe substancje prozdrowotne. Jeśli zestaw witamin dla sportowców i minerałów uzupełniony zostanie o wyciąg z różeńca górskiego, Ashwagandhę czy żeń – szeń – otrzymamy najskuteczniejszą formułę wspomagającą organizm podczas wysiłku fizycznego. Dodatkowo zyskać można większą wytrzymałość na stres, lepszą odporność oraz wzmocnienie układu krążenia.

Witaminy dla sportowców są równie ważne co witaminy dla dzieci, kobiet w ciąży czy seniorów. Warto więc poświęcić trochę czasu na wybór najlepszego suplementu diety, który dostarczy niezbędnych składników. Aktywność fizyczna wspierana dobrze dobranymi suplementami to duży krok w kierunku zdrowia i dobrego samopoczucia na lata.

Kod Rabatowy „dietetyk15” na 15 % zniżki na wszystkie produkty Cheers

https://cheers.com.pl/

 

 

load more hold SHIFT key to load all load all

O mnie

Poradnia
Dietetyczna

  • Doradca Dietetyczny
  • Psychodietetyk
  • Instruktor Dietetyki i Suplementacji
  • Coach Dietetyki
mgr KLAUDIA BEATA RZEPKA

Copyright © PORADNIA DIETETYCZNA | Klaudia Rzepka